Cashewtahna

Cashewpähkinähän ei oikeastaan ole pähkinä vaan munuaispuun siemen. Cashewit ovat pehmeän, makean ja täyteläisen makuisia. Ne sisältävät hyvin rautaa, kuparia, sinkkiä, fosforia ja magnesiumia. Ne ovat myös hyvä rasvan lähde ja onpa niissä myös kivasti proteiinia ja vähän kuitujakin. Oikein hyvää naposteltavaa ja syötävää muutenkin.

Mulla tulee käytettyä casheweja turkkilaisen- tai kreikkalaisen jogurtin seassa hunajan ja siitepölyn kanssa, naposteltavana, raakakakuissa, aasialaisissa ruoissa ja nyt uusimpana tuttavuutena tein cashewsta tahnaa salaattitortillojen sisään.

  • 1,5dl suolaamattomia cashewpähkinöitä
  • 0,5dl vettä
  • 0,75dl oliiviöljyä
  • 0,75dl hienonnettuja aurinkokuivattuja tomaatteja
  • 2 valkosipulinkynttä
  • siruunamehua
  • paprikajauhetta
  • suolaa

Soseuta kaikki ainekset tasaiseksi tahnaksi, käytä mausteita maun mukaan ja lisää halutessasi lisäpotkua vähän chiliä.

Asettele salaatinlehden päälle esim. paahdettuja bataatteja, porkkanaraastetta, linssejä ja tahnaa. Kääri ja nauti! Täytteeksi voit laittaa ihan mitä tahansa, mulla sattu just jääkaapissa olemaan tälläset ainekset.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *